About Me

My photo
Ya Allah ! Terima kasih pinjamkan dunia sementara untuk aku bergelak ketawa berduka sedih.

Tanda tanya


Sesiapa saja ! cakap memang mudah nak berlaku jujur itu yang tak mudah .
sebaik mana pun kau , sealim mana pun kau , kalau alim kau itu hanya untuk menutup mata semua orang tentang keaiban lalu kau . 
Kau RUGI .

Percayalah , kau satu satunya manusia paling rugi . 
Tak sayang ke kau pengorbanan kau selama ni sikitpun tak bernilai sebab adanya riak , takbur walaupun sebesar zarah . Allahuakhbar ! 

Berubah kerana Allah . 
Bukan berubah kerana orang , harta benda , populariti
BUKAN ! 

Manusia yang aku salute selama ni yang aku berdebar bila tengok dia, 
Dah jadi manusia yang buatkan aku hilang hormat, hilang debar, hilang respect .
Yang tinggal tanda tanya .
Kenapa , mengapa kau berperangai begitu begini?

Atau aku yang salah menilai.
Atau aku yang salah pandangan.
Atau aku yang belum mengenali kau ?

Tolong tunjukkan aku apa yang kau mahu sebenarnya?
Apa yang ada dalam hati kau sebenarnya?
Apa niat baik kau yang tersembunyi jauh di sudut hati itu sebenarnya?

Tunjuk supaya mati semua tanda tanya.

No comments:

jalan-jalan cuci mata yukk !