About Me

My photo
Ya Allah ! Terima kasih pinjamkan dunia sementara untuk aku bergelak ketawa berduka sedih.

eh ? kawan sehidup , semati tak mau !


ASSALAMUALAIKUM  (;



SELASA , 08/08/2008 ...
" Eh bolat (bukan nama sebenar) , kau tau tak si panjang (bukan nama sebenar jugak) tu kan , dia kata kau ni talam dua muka la hapa la .."

si bolat dengan muka merah marahnya tanya balik " hei gendut (bukan nama sebenar) kau biar betul ? takkanla si panjang nak kata aku cenggitu , kitorang member baik kot !"


RABU, 09/08/2008...
" woih panjang ! kau tau si bolat tu kata kau talam dua muka la hapa la .. tak baik betul kata kawan sendiri macam tu kan ? "

" hah ? yeke ni gendut ? urm .. tapi kenapa dia ckp cenggitu padahal kitorang baik ja takder pulak selisih faham ke hapa ke .."


korang nampak kan situasi kat atas ni ? haaa , yang ni lah yang aku tgh hadapi sekarang .. memang ! aku tau susah nak percaya kawan , tapi aku jenis pelupa . senang sangat percaya someone tu , lastly diri sendiri yang terkena .. aku tak marah , tapi aku ralat . kenapa la manusia ni kena jadi cenggini untuk dapatkan apa yang dia nak ? tak boleh ke kalau kawan je baikII .. i mean , mmg ikhlas .. nak kawan dengan someone tu .. tanpa ada sebarang niat menyorok dalam hati kita ni .. kan best cenggitu ?



kawan susah SENANG .. 
ini palingggg aku tak gemar , bukan hapa .. kawan yang susah senang macam ni , bila susah baru dia cari kita ni haaa .. merayu memujuk apa ja dia sanggup buat demi dapatkan something yang dia nak .. tapi ? bila dah dapat .. jangankan kata muka dia nak nampak depan kita , bila talifon boleh ditekan cancel nya , haiyyy ! pedihnya hati eden kalau kena cenggini .. tak putus asa lagi , texting dia pulak dengan harapan dia nak reply la kunun , hampeh jugak !urm , kawan .. kawan .. aduhai kawan .. kalau kau susah nanti , kau cari aku balik .. SIAPLAH KAU !! (;



kawan muka tak MALU.. 
yang ni lagi aku menyampah , macam situasi kat atas tu .. depan si A soksek soksek kata si B ni jahat , matiII la ngata si B ni dekat si A .. tapi ? dalam masa yang sama , tergediksII mengutuk yang si A pulak dekat si B .. jahat kan orang macamni ? dia tak rasa malu ke tayang muka sana sini bawak mulut mengata sana sini , orang macamni dia rasa dia boleh dapat kawan la kononnya dengan cara macamni , yela .. lets say dia cakapII dekat si A kata si B ngutuk si A ni , kompem la si A ni rasa mcam si pengutuk ni baik hati bagitau dia itu ini .. boleh buat kawan sejati ni , dalam hati siap berterima kasih dekat si pengutuk ni , padahal dia tak tau si pengutuk ni tikam dia dari belakang .. err ! memang tak kenan langsung perangai cenggini ! tolonggg la berubah .. (;



kawan bajet HOTs .. 
ha , yang ni tak payah cakapla .. berlambak sekarang ! orang yang macamni lagi la korang kena hatiII , selalunya orang macamni dalam diam , kita tak sedar . tak nampak pon yang dia nak kawan kita sebab apa .. baik ja budi pekerti haa , bila dah lamaII kenal .. baru terkantoi tertonjol perangai sebenar dia .. dia tak suka orang lebih dari dia .. semua salah . kalau boleh nak dia ja lebih dari kita .. tak kesah la dari segi apa sekali pon , yang penting dia more sukses dari kita ,  kalau kita dapat pakwe hensem ? dia mesti double hensem . kalau tak mau dicuriknya pakwe kita tu .. err , mintak simpang laaa , takmau dekat dengan orang cenggini ! (;



kawan mulut BESAR ...
yang jenis macamni pon payah jugak , bagitau rahsia sikit ja , habis dicanangnya satu malaya .. lets say aku terkentut dalam kelas , mulaII dia sorang ja yang tau , tupII  2,3 then sampai lebih 10 orang tau , apa kes tu ? yang si kentut ni , dah merah mukaII ha , nak keluar pergi memana pon pikir 5,6 kali .. maluuuu ! nak dimarah benda da jadi .. tak marah .. urm , bingung jadinya ! 
itu kalau hal kecik . kalau hal besar misalnya aku bercinta dengan lecturer sendiri , mau meletup satu kampus soksek soksek sana sini asal nampak aku .. err , takut ! lagiii takmau orang macamni jadi kawan baik .. (;



kawan anugerah TUHAN .. 
korang akan rasa beruntung bila dapat kawan jenis macamni .. baik , and setia sebagai kawan .. dia takkan bukak aib korang dekat orang lain , dia jugak setia dengan korang tak kira la korang susah ke senang ke .. dah jadi hebat manapon dia tetap ada dengan korang , kawan dengan ikhlas and tak pernah harapkan apaII balasan ..tapi serius aku cakap , bila kita meningkat dewasa .. semakin sukar nak cari kawan anugerah Tuhan ni , bukan sebab kita tak pandai menilai , tapi kadangII kita tersalah nilai .. (;



bersama mek buyut cik fatin dahari ! (;


bersama mek jiwangg sue chenta .. (;


bersama si tukang snap ady .. (;


bersama si farah sayang .. (;

mek syaz dengan si nyah uda ! (;

bersama mek ela lala si comell (;


terpaksa korek gambar dolu doluu . . naseb ada simpan lagi .. rinduuuu , ayu debab , nani , paezah , yasira , rishah wardah semuaII la ! (;


kakakku tersayang .. etoo ! (;


oke . one happy family .. hahaha (;






p/s : (penat aku korek gamba korang wehhh ! terharu tak? ) hahaha . oke serius! aku sayanggg sangat kawanII aku yang sanggup susah senang dengan aku , pinjamkan bahu time aku sedih .. hulurkan bantuan bila aku susah , hadiahkan senyuman bila aku stress , bagi nasihat masa aku terpesong jauh .. yup ! aku bertuah sebab aku tak perlu cari jauhII pon kawan anugerah Tuhan ni , depan mata aku dah ada .. tengsss sangat kawanII sebab jadi sebahagian kenangan terindah dalam hidup aku .. very appreciate that , seriously ! (;










2 comments:

Anonymous said...

kawan yg 1, 2, 3 , 4 tu dah banyak..

nak yg kawan no.5 =)
& hopefully cha pon tgolong dlm kategori tu =p

ilya Lah said...

haha , nice entry beauty :)

jalan-jalan cuci mata yukk !