About Me

My photo
Ya Allah ! Terima kasih pinjamkan dunia sementara untuk aku bergelak ketawa berduka sedih.

eh ? gadis bermakeup semua GEDIK !


ASSALAMUALAIKUM  (;



#sila lempang aku , sebab letak gamba besarbesar . sudahla makeup serabut . maaf jika wa menyakitkan mata anda . wa memang tak pandai makeup .. harap maap (;



awatnya ? asal makeup ja dicop gedik . . sukati korang je kan cakap gitu ? mana boleh . makeup tu ada banyak kelebihan tau tak ! tapi bukan makeup tebal laaa .. hehe makeup ciput-ciput ja nampak muka putih sikit dari asal cukup la . bukan macam tepung gomak tuh , itu aku pon meremang bulu roma tengok . . 



kelebihan makeup :

# dapat menutup segala cela , bukan kita tak bersyukur tapi kalau cela tu buatkan someone tu rasa segan nak keluar rumah bercampur dengan orang ramai ke hapa ke , haaa atleast dengan makeup tidak ler rasa terlalu segan menebal dalam diri , bukan mengajar untuk hipokrit .. tapi untuk lebih yakin diri .. (;


# tak semua gadis bangun pagi je muka segar bugar , ada ja yang tidak . haa , time ni la kuasa makeup jadi hero kita bagi si gadis . SEBABNYA ? bila kita makeup walaupun hanya dengan tempek bedak sahaja tanpa  conteng muka dengan colourful makeup pon dah cukup untuk kita si gadis nampak segar dan bermaya . eh ! berseri kot lebih sesuai . nak jugak seri meri , dah namanya wanita kan ? memang begini . hihi (;


# makeup yang sesuai dapat buat hari kita lebih ceria , maklumla gadis lebih hebat angin moody nya dari lelaki, so .. mengelakkan moody sentiasa .. makeup la walaupun secalit bedak . eh silap ! lip ice .. bedak mana boleh main calit calit . kang comot aku pulak yang dipersalahkan . err ! 
AWAS , jangan pulak pilih makeup yang tak kena hari kita , hari biasa dipakainya lipstick merah nyala . bila jalan je mula la orang soksek sana sini merahnyaaa kau makngah . ha sudah ! dah jatuh saham . kesederhanaan itu bukankah lebih elok ?? (:


malas nak taip banyak-banyak . NAH ! tengok gamba-gamba di bawah ni , kalau pandai teka mana satu tanpa makeup and mana satu yang muka kena conteng !
SELAMAT MENEKA   ^__^



sengihan pertama (;


sengihan ala gedik kedua (;



sengihan bajet ketiga (;



sengihan getaran keempat (;


p/s : hebat tak aku ? macam macam sengihan aku boleh buat . kehkehkeh , paling can't go sengihan getaran . geli dada wa baca .  kihkih (;





9 comments:

kai said...

4-4 sengihan tu x brape nk gedik kot...


- http://encikkai.com -

atiqa aris said...

xpakai make up pon da cun la u.hehe tp lau make up tu npe fresh siket kut:)

Izzah Ab Aziz said...

setuju dengan u ! :)

arzman angah said...

follow:)
http://hazman-arzman93.blogspot.com

Puteri_ika said...

kene conteng,sengihan pertama..
tanpe make up,sengihan keempat =)

Hanif Bloglist Blog said...

sengihan getaran ke 4....hahahha.
tanpa mekap..agaknya..
because semua fotonya gedik..walau tanpa make up hehehehehe..Jokes. Jangan marah usik2 hari ahad..
http://hanifidrus.blogspot.com/

! Shealai Diaries ! said...

setuju!~btw..Iqa mmg neutral beauty :D

taty nadiah said...

mcm maria elena laaa.

Nyamuk Terbang said...

kiter xsuka make up la kak :)

jalan-jalan cuci mata yukk !